Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakirányú továbbképzési szak
Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakember
Szakfelelős: Dr. Peres Zsuzsanna, egyetemi docens
A képzési idő: 2 félév
A képzés óraszáma: 120 óra
A felvétel feltétele: Bármely képzési területen legalább alapképzési szakon szerzett oklevél.
A képzés célja: A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek bármely közigazgatási szervezet, közfeladatot ellátó szerv vagy bármely gazdálkodó szervezet:
- iratkezelésének megszervezésére,
- iratkezelési folyamatának irányítására és ellenőrzésére az iratok teljes életciklusára vonatkozóan, elektronikus, papíralapú és vegyes iratkezelési környezetben egyaránt,
- iratkezelési/iktatási folyamatok megtervezésére és fejlesztésére,
- iratkezelés-szabályozási környezetének kialakítására és naprakész állapotban tartására, beleértve az iratkezelési szabályzat és az irattári terv elkészítését, karbantartását, valamint a jogszabályi környezet változásainak nyomon követését,
- vezetői döntéseinek előkészítésére és támogatására az iratkezelést érintő jogi, szervezeti, ügyviteli, biztonsági és erőforrás-gazdálkodási kérdésekben,
- iratkezelését érintő személyzeti ügyek kezelésére, képzési és továbbképzési programjainak megszervezésére és végrehajtására,
- közlevéltárakkal való együttműködésének koordinációjára.
A képzés célcsoportja: A Közszolgálati információ- és iratmenedzsment szakirányú továbbképzési szakon végzett hallgatók a szakon szerzett korszerű tudás birtokában magasan kvalifikált irattárosként, irodavezetőként és levéltárosként helyezkedhetnek el a közigazgatás különböző szerveinél.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- jogi, igazgatási, biztonsági, vezetési alapok,
- szakszerű és korszerű iratkezelési ismeretek,
- közigazgatási és államtörténeti ismeretek,
- szervezetfejlesztési és szolgáltatásfejlesztési ismeretek,
- információ-, dokumentum- és iratkezelési, továbbá elektronikus iratkezelési ismeretek,
- szoftverüzemeltetési ismeretek,
- adatbázis-kezelési, adatvédelemi, adatbiztonsági ismeretek,
- szakértelem az információszabadság területén,
- minősített adatok kezelésének ismerete,
- irattárazási ismeretek,
- irattárak létrehozásának és üzemeltetésének ismerete,
- a papíralapú és az elektronikus iratok hosszú távú megőrzésének ismerete,
- irattári állományvédelmi ismeretek,
- levéltári ismeretek,
- a levéltári kapcsolattartás és együttműködés ismerete.
A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek:
- problémafelismerő és problémamegoldó készség,
- rendszerszerű gondolkodásmód,
- a szükséges iratkezelési intézkedések megfelelő kialakításának képessége,
- szervezési készség,
- együttműködési készség,
- felelősségtudat.
A képzés módszertana: A levelező rendszerű képzés olyan elméleti, módszertani, valamint gyakorlati ismeretek átadását célozza, amelyek képessé teszik a hallgatókat a megfelelő iratkezelő rendszer kialakítására és fenntartására.
A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit
A képzés főbb tárgyai:
Államszervezet és közigazgatás Magyarországon 1945-től napjainkig
A magyar kormányzati rendszer iratkezelése a 20. században
Állományvédelmi és irattári ismeretek
Papíralapú iratok kezelése
Elektronikus iratok kezelése
Irattári nyilvántartások készítése
E-kormányzat, e-igazgatás és az elektronikus iratkezelés
Adatkezelés és adatvédelmi ismeretek
A jelenkor iratkeletkeztető szervei
Iratkezelési szabályzat, irattári terv, és használatuk
Az adatbázis-építés elmélete és gyakorlata
Az iratkezelés gyakorlata
Tekintse meg a szakirányú továbbképzésről készült kisfilmünket: Közszolgálati információ- és iratmenedzsment
A jelentkezés kezdete: 2024 április vége
A jelentkezési határidő: 2024. július 31. 23:59
A szakirányú továbbképzési szakra történő jelentkezését – a regisztrációt követen – az alábbi felületen nyújthatja be: https://probono.uni-nke.hu/szakirany-jelentkezes
A jelentkezési felülettel kapcsolatos tájékoztatót ITT töltheti le
A hallgatói jogviszony létesítésének előfeltétele a büntetlen előélet. Amennyiben a felvett státuszú pályázó a beiratkozásakor ezt három hónapnál nem régebbi bejegyzésmentes hatósági bizonyítvánnyal nem igazolja, az Egyetemre nem iratkozhat be, hallgatói jogviszonyt nem létesíthet.
A képzés tervezett kezdete: 2024 szeptember
Tájékoztatjuk, hogy képzés abban az esetben indul el 2024 szeptemberében, amennyiben a minimális, induláshoz szükséges létszámot (20 fő) eléri a jelentkezők száma.
A képzési napok tervezett ütemezése: havonta, hétfői, keddi és szerdai napokon
Az önköltség mértéke: 230.000 Ft/félév
A képzés helyszíne:
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Ludovika Campus Szárnyépülete
1083 Budapest, Ludovika tér 1.
Kapcsolattartó:
Tóth Ágnes
előadó
Telefonszám: 06-1-432-9000/20745
E-mail cím: Toth.Agnes@uni-nke.hu
Cím: 1083 Budapest, Ludovika tér 1. I. emelet 141. iroda