Gyakori kérdések tisztviselőknek
Találjon gyorsan választ kérdéseire – témakörök szerint!
Az alábbiakban azokra a kérdésekre hívjuk fel a figyelmet, amelyekkel a Probono rendszer felhasználói a leggyakrabban keresik meg ügyfélszolgálatunkat.
A kérdéseket két nagy csoportra bontottuk (tisztviselőknek és a képzési referenseknek), továbbá a csoportokon belüli könnyebb eligazodás elősegítése érdekében témakörök köré rendeztük a tudnivalókat.
Hasznos tipp: az oldalon asztali számítógép használata során a ctrl + F billentyűkombináció segítségével kereshet.
Regisztráció a Probono rendszerben
Milyen böngészőkben hajtható végre a regisztráció?
A Probono használatához első sorban a Google Chrome böngésző használata ajánlott. Amennyiben ez nem áll rendelkezésre, a Mozilla Firefox is igénybe vehető. Az Internet Explorer, vagy más egyéb böngészőkben a regisztráció aktiválása nem működik megfelelően.
A regisztráció folyamata az aktiváló linkre kattintást követően zárul le. Mit kell tennem, ha a regisztrációs folyamatban a jóváhagyását megerősítő üzenetet (amiben az aktiváló link szerepel) nem kaptam meg?
Amennyiben nem érkezik meg az aktiváló linket tartalmazó e-mail üzenet akkor két lehetőségünk van:
- megvárjuk, amíg a regisztrációs igény elévül, ez 168 óra, azaz 1 hét vagy
- az Ügyfélszolgálati Osztály segítségét kérjük a regisztráció aktiváláshoz e-mailben annak az e-mail címnek a megadásával, amit a regisztrációhoz használtunk.
Milyen adatokat kell kitöltenem a regisztráció során?
Alapadatok
- e-mail cím és teljes név (kötelező mezők)
- telefonszám és másodlagos e-mail cím (opcionális)
Személyes adatok (kötelező mezők)
- születési név,
- anyja neve
- születési adatok
- születési idő
- ország
- település
- állampolgárság
- neme
Jogosultságok (kötelező mezők)
- Jogviszony
- köztisztviselő vagyok
- egyéni vizsgázó vagyok
- más szerepet igénylek
- nem igénylek szerepet
- Szervezet (legördülő menüből kell kiválasztani)
Mikor tekinthető sikeresnek a regisztrációm?
A regisztráció az aktiváló linkre kattintás után a jelszó beállításával válik véglegessé. Ha az aktiváló linkre nem kattintok rá a regisztráció nem jön létre.
Mit tehetek, ha nem erősítettem meg a regisztrációmat?
Ha a regisztráció óta eltelt 168 óra - azaz 1 hét - ismét elkezdhető a regisztrációs folyamat.
Bejelentkezés a probono rendszerben
Hogyan tudok belépni a Probono rendszerbe?
A Probono rendszerbe belépni a https://probono.uni-nke.hu/ oldalon, a regisztrációkor megadott e-mail cím és jelszó beírásával lehet.
Belépés során a „Helytelen e-mail cím vagy jelszó!” visszajelzést kapom. Mi a teendő?
Ha a belépéskor nem azt az e-mail címet írjuk be, mint amivel eredetileg regisztráltunk a Probono rendszerbe, akkor a „Helytelen e-mail cím vagy jelszó!” visszajelzést adja a rendszer. Ebben az esetben elsőként javasolt még egyszer végig gondolni, hogy milyen e-mail címmel regisztráltunk, és ha így sem vagyunk biztosak ebben, akkor kérjük az Ügyfélszolgálati Osztály segítségét. E-mail: tovabbkepzes@uni-nke.hu; telefon: +36 1 432-9030 1-es gomb.
Ugyanezt a hibaüzenet olvashatjuk akkor is, ha lejárt a belépéshez szükséges jelszavunk. Ebben az esetben a legcélszerűbb megoldás a jelszóemlékeztető funkció igénybevétele.
Meddig érvényes a beállított jelszavam?
A jelszavak 180 napig érvényesek.
Mi a teendő, ha lejárt a jelszavam?
Amennyiben a jelszó lejárt az elfelejtett jelszó funkció segítségével igényelhetünk új jelszót. Az új jelszó beállításának folyamatát az „Elfelejtette jelszavát?” feliratra kattintva, regisztrált felhasználói fiókunkhoz kapcsolódó elsődleges, vagy másodlagos email címünket megadva kezdeményezhetjük. A jelszó módosításhoz szükséges linket rendszerüzenetben kapjuk meg. A link elnavigál minket arra a felületre, ahol megadhatjuk az új jelszavunkat. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználói fiókunkban rögzített másodlagos email cím a belépéskor nem használható, bejelentkezés során a fiók elsődleges email címét szükséges használni.
Mi történik, ha több alkalommal helytelen adatokkal kísérlem meg a Probono rendszerbe való belépést?
A Probono felületre való belépéssel egymást követően 5 alkalommal próbálkozhatunk. Ha az 5 próbálkozásból egyik kísérletünk sem volt sikeres, a rendszer 15 percig nem engedi az újabb próbálkozást. A 15 perces időkorlát leteltével ismét megpróbálhatunk belépni a rendszerbe.
Nem kaptam meg az „Elfelejtett jelszó” funkció használata során a Probono rendszer által kiküldött rendszerüzenetet, mit kell tennem?
Célszerű meggyőződni arról, hogy a rendszerüzenet nem került-e a levélszemét (spam) mappába. Ha az üzenet a spam mappába sem érkezett meg, Ügyfélszolgálati Osztály (e-mail: tovabbkepzes@uni-nke.hu; telefon: +36 1 432-9030 1-es gomb) segítségével kérhetünk ideiglenes jelszót.
Milyen e-mail címmel használhatom az „Elfelejtett jelszó” funkciót?
Az elfelejtett jelszó funkció használatkor azt az e-mail címet kell megadni, amivel a Probono rendszerbe a regisztráció megtörtént. (Ez az az e-mail cím, amit a Probono rendszerbe való belépéskor használunk a portálra való belépéshez.)
Mi a teendő, ha a belépéshez használt (regisztrációkor megadott) e-mail címhez már nem férek hozzá?
Ha a regisztrációhoz használt e-mail címet már nem tudom elérni nem gond, mert az felhasználónévként továbbra is funkcionál a Probono rendszerben, így belépésnél ezt a címet kell továbbra is megadni. Probléma akkor lehet, ha időközben a jelszavunk is lejárt, és nem férünk hozzá a regisztrációkor használt e-mail fiókunkhoz (mivel a jelszó emlékeztető levél erre az e-mail címre fog érkezni). Ebben az esetben a másodlagos e-mailcímet kell használnunk a jelszóemlékeztető funkció alkalmazásakor. Ha nem adtunk meg másodlagos e-mail címet, akkor az Ügyfélszolgálati Osztály ( E-mail: tovabbkepzes@uni-nke.hu; telefon: +36 1 432-9030 1-es gomb.) segítségét kell kérni a belépéshez.
Mire kell figyelnem az új jelszó megadásakor?
A jelszónak tartalmaznia kell:
- legalább 10, de legfeljebb 20 karaktert
- kis- és nagybetűket illetve legalább 1 számot
- !, ?, #, $ karakterek közül 1 db-ot (speciális karakter)
A jelszó nem tartalmazhat:
- ékezetes betűt
- a fent felsorolt karaktereken kívül más speciális karaktert (pl: @, _, - )
- javasolt a nevek mellőzése
Mit jelent a KAÜ-vel való belépés?
Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű ügynöki szolgáltatás, amely összefogja az állam által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat és egységes platformon biztosítja azok elérését mind az intézmények, mind a felhasználók felé.
A KAÜ rendszer használata nem kötelező a tisztviselők számára, csupán egy alternatíva a belépésre.
Ki tudja használni a KAÜ belépést?
A KAÜ rendszeren keresztül történő belépést azon tisztviselők vehetik igénybe, akik az alábbi 3 feltételnek együttesen megfelelnek:
- rendelkeznek KAÜ regisztrációval, és
- regisztrált felhasználók a ProBono rendszerben is, és
- legalább egyszer már beléptek a ProBono rendszerbe.
Bejelentkeztem a Probono felületre, de csak az adatvédelmi nyilatkozatot látom. Mit kell tennem, hogy használni tudjam ismét a felületet?
A Probono felületre csak az adatvédelmi nyilatkozat elfogadását követően léphetünk tovább. A nyilatkozat elfogadása után a rendszer újra használható.
Korábban már elfogadtam az adatvédelmi nyilatkozatot, de most ismételten annak elfogadását kéri a Probono. Miért?
Az új adatvédelmi és adatkezelési szabályozás bevezetése kapcsán 2023.10.10-én minden felhasználó esetében visszavonásra került a korábban Probono rendszerben elfogadott adatvédelmi nyilatkozat. A rendszer további használatához az új nyilatkozat elfogadása szükséges.
Munkahelyváltás
Új munkahelyen kezdtem el dolgozni. Mi a teendőm a Probono vonatkozásában?
A Probono rendszerben minden felhasználó személyes adatainak felhasználásával regisztrál, ami azt jelenti, hogy személyekhez kötődő felhasználói fiók jön létre. Így a felhasználói fiók nem törlődik a szervezettől történő kilépéssel (vagy munkahely váltással), így az új szervezetnél is a már meglevő fiókunkat kell használni.
Munkahely váltás esetén első lépesként a Probono rendszerbe belépve igényeljünk tisztviselői szerepet az új szervezethez. Fontos! ha a belépésünk akadályba ütközik, de már rendelkezünk személyes profillal, ne regisztráljunk újra! Használjuk az elfelejtett jelszó funkciót, vagy kérjük az Ügyfélszolgálat segítségét.
Mit tegyek, ha munkahelyet váltottam és a korábbi munkahelyi e-mail címemet adtam meg a regisztráció során és azt már nem érem el?
Jellemzően a tisztviselők a hivatali e-mail címükkel regisztrálnak a Probono rendszerbe, így, ha új munkahelyre kerülnek, a régi hivatali e-mail címünket már nem érik el. Mivel a regisztrációhoz megadott e-mailcím felhasználónévként is funkcionál, ezért függetlenül attól, hogy azt eléri-e a felhasználó vagy sem a következő belépés során is megadható. Ha tehát a felhasználó tudja a jelszavát, a belépés nem ütközik akadályba. Belépés után pedig a profiloldalon az e-mail cím és a jelszó is módosítható.
Abban az esetben, ha a felhasználó munkahelyet váltott és a jelszavát is elfelejtette, és nem adott meg másodlagos e-mailcímet csak a korábban használt hivatali címe van regisztrálva, akkor az Ügyfélszolgálati Osztály segítségével tud majd belépni a Probono rendszerbe. Amennyiben a profiljához korábban beállításra került egy másodlagos cím is, akkor erre a címre tudunk jelszó emlékeztetőt kérni.
Tisztviselői szerepet szeretnék igényelni. Mit kell tennem?
Miután sikeresen beléptünk a Probono rendszerbe, a monogram/Profil szerkesztése/Új jogosultság igénylése menüpontban a „tisztviselő” jogosultság kiválasztásával, majd alatta az új munkáltató megadásával igényeljünk szerepet. A szerepigénylést követő napon a munkáltató szervezet képzési referense e-mailben kap tájékoztatást az igény beérkezéséről.
A képzési referensnek a kérelem jóváhagyására hét napja van, amennyiben addig ez nem történik meg, az igénylés automatikusan törlődik, így a folyamatot szükséges megismételni.
Miért fontos, hogy tisztviselői szerepet igényeljek?
A Probono rendszerbe regisztrált felhasználó a tisztviselői szereppel kötődik a munkáltató szervezethez. Amíg ez a kapcsolódás nem jön létre, addig a képzési referens nem látja őt a szervezet névsorában, nem tudja frissíteni az adatlapját, valamint amíg nem rendelkezünk tisztviselői szerepkörrel a Probono rendszerben, nincs lehetőségünk a tanulmányaink megkezdésére vagy folytatására.
Mi történik, ha nem tudok tisztviselői szerepet igényelni?
A tisztviselői szerep-jogosultság igénylésénél akadályt jelenthet, ha az előző munkáltató nem zárta le a jogviszony időszakunkat az adatlapunkon a Probono rendszerben. Ebben az esetben, fel kell venni a kapcsolatot a régi munkáltatónk képzési referensével és jelezni kell felé, hogy zárja le a jogviszonyt, majd ezt követően tudjuk a tisztviselői jogosultság igényt kezdeményezni az új szervezetnél.
Képzési programok igénylése
Mire jó a programigénylés?
A tisztviselő a programigénylés során a saját szakterülete vagy érdeklődési köre szerint is választhat programokat a Katalógusból, amely által az egyéni képzési terve személyre szabottá válik. Program igénylés kezdeményezése a Probono rendszer Katalógus menüpontjában a képzési programok programkártyáján található zöld plusz jel gomb használatával lehetséges. A programigényléseket a képzési referens hagyja jóvá vagy utasítja el. A képzési referensnek az igényelt program jóváhagyására vagy elutasítására 30 nap áll rendelkezésére.
Nem hagyták jóvá az igényelt továbbképzésemet, kihez forduljak?
Amennyiben az egyéni képzési tervben a képzési program neve mellett a „Jóváhagyásra vár” szöveg olvasható, a hivatal képzési referenséhez kell fordulnia a tisztviselőnek annak érdekében, hogy a program igénylés jóváhagyása vagy az elutasítása mielőbb megtörténjen. A tisztviselő által igényelt program jóváhagyását (elutasítását) a képzési referens végzi.
Hogyan tudok programot igényleni?
A folyamat igen egyszerű: a Katalógus menüpontban az általam kiválasztott képzési programot meg kell keresni, majd a program programkártyáján található zöld színű plusz jelre kell kattintani. Ha ezt megtettük, készen is vagyunk az igénylés folyamatával. Az igényelt programot a képzési referensnek kell jóváhagynia, és ha ez megtörtént, akkor kerül be a képzés az egyéni képzési tervünkbe. A programigény jóváhagyására/elutasítására a képzési referensnek 30 napja van. Ha a 30 nap eredménytelenül eltelik, az igénylés folyamatát újra kell kezdenünk.
Honnan tudom, ha az igényelt programot jóváhagyták?
Az igényelt programot a képzési referens hagyja jóvá. Ha a program igénylés jóváhagyása megtörtént, akkor az egyéni képzési tervben a program neve mellett a „Jóváhagyva” szöveg látható. Az egyéni képzési terv alakulását a https://probono.uni-nke.hu/tanulasi-portal/kepzestervezes oldalon lehet nyomon követni a Probono rendszerbe történő belépést követően.
Ki hagyja jóvá a programigénylést?
A programigénylést a hivatal képzési referense hagyhatja jóvá a Probono rendszerben. A képzési referensnek 30 nap áll rendelkezésére az igényelt program elfogadására (jóváhagyás) vagy elutasítására.
Mi történik az után, hogy a képzési referens jóváhagyja a programigénylést?
Az igénylés jóváhagyása után a program bekerül az egyéni képzési tervünkbe, és ezt követően tudok jelentkezni a meghirdetett képzési időpontokra (képzési eseményekre). A program meghirdetéséről, a Probono rendszer automatikus rendszerüzenet küld.
Ha megigényeltem egy képzést, az be is kerül a tervembe?
Az igényelt program nem kerül be automatikusan az egyéni képzési tervembe! A programigényléseket a képzési referens hagyja jóvá vagy utasítja el. A képzési referensnek az igényelt program jóváhagyására vagy elutasítására 30 nap áll rendelkezésére.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2013-ban új oktatás-informatikai keretrendszer fejlesztésébe kezdett, melynek eredményeként létrejött a közszolgálati és kormányzati tisztviselők jogszabályban meghatározott továbbképzési kötelezettségének adminisztrációját támogató Probono-rendszer.
Kompetenciamérés tisztviselőkenk
Mire jó a kompetenciamérés?
A kompetenciamérés során önértékeléssel és/vagy méréssel ellenőrizhetjük a jártasságunkat a kiválasztott kompetenciaterületen. A közszolgálati továbbképzési programok szakmai kompetenciák fejlesztésére való alkalmasságuk szerint kerültek csoportosításra, lehetőséget biztosítva ezzel arra, hogy az egyéni fejlődésünk érdekében célirányosan választhassunk közszolgálat-specifikus szakmai és/vagy vezetői kompetenciákat fejlesztő képzési programokat.
Hol végezhető el a kompetenciamérés?
A kompetenciamérést az új Probono felület „Tanulás” főmenüpont „Kompetenciamérés” almenüjét megnyitva érhetjük el. A kompetenciamérés folyamatának megismeréséhez és a rendszer használatának elősegítése és az önértékelő mérés hatékony lebonyolítása érdekében a felületen szöveges és videós ismertetők találhatók e témában.
Hogyan kezdjem a kompetenciamérést?
Első lépésként az új Probono felület „Tanulás” főmenüpont „Kompetenciamérés” almenüjében válasszuk ki a vizsgálni kívánt kompetenciatípust és kattintsunk rá. A kompetenciatípus kiválasztása után a rendszer a következő lapra navigál, ahol a kompetenciaterületet kell kiválasztanunk. A kompetenciaterületről kiválasztása után a kompetenciacsoportokhoz jutunk. A kompetenciacsoporton belül változó számú kompetenciában áll rendelkezésre önértékelés vagy mérés.
Kompetenciamérés során az önértékelést vagy a mérést kell kiválasztanom?
A „Tanulás” főmenüpont „Kompetenciamérés” almenüjében az egyes kompetenciatípus, majd az ahhoz kapcsolódó kompetenciaterület és kompetenciacsoport kiválasztását követően lehetőségünk nyílik a kompetenciák között böngészésre. Az így kiválasztott kompetenciáknál a „Mérést indítok” gombra kattintva kezdhetjük meg az önértékelést. Ezt követően az értékelésben elért szinten tudunk mérést indítani. Az önértékelés és mérés eredménye eltérhet egymástól. Az önértékelés szubjektív, a saját meglátásainkon alapuló visszajelzést ad, a mérés során viszont a feladatok teljesítése alapján kapunk objektív képet az adott kompetenciában való jártasságunkról.
Kompetenciamérés lépésről lépésre
- Lépjen be az Új! Probono Tanulás oldalra.
- Kattintson a Kompetenciamérés fülre.
- Keresse ki a kompetenciát, amiben önértékelni, vagy mérni szeretne.
Jó tudni: a közigazgatási szakmai kompetenciák közül jelenleg 23-ban lehet önértékelni és mérést is indítani. A személyes és vezetői kompetencia típusokban csak önértékelést lehet végezni, mérést nem.
- Nyomja meg a start gombot, majd haladjon az utasításnak megfelelően. Válassza ki azt a leírást, amely Önre a legjellemzőbb. Erősítse meg a választását.
- Ezzel kész az önértékelése. Az önértékelés eredményét megtekintheti a portfólióm menüpont alatt, ahol az rögzítjük.
Fontos! Amennyiben az adott kompetenciában vannak mérőeszközök, úgy a folyamat ezek után a következőképpen folytatódik:
- A 4. pont szerinti választását követően a rendszer automatikusan felajánlja a mérőeszközzel, feladattal való mérést azon a szinten, amelyet kiválasztott az önértékelés során.
- Ezt követően, ha mérni szeretnék, akkor a „Mérést indítok” gombra kattintva indul el a mérés folyamata.
- A mérés során válaszolja meg a feltett kérdéseket mindaddig, amíg az adott szinten lévő feladatok végére nem ér.
- Fejezze be a mérést. Ellenőrizze, hogy mely követelményeket teljesítette, melyeket nem.
- Az eredményt nézze meg a Portfólióm menüpont alatt, ahol valamennyi önértékelésének és mérésének az eredményét rögzítjük.
- Ha elégedetlen az eredményével, újabb mérést indíthat azonos, vagy egyel alacsonyabb szinten. Ekkor a folyamat ismétlődik.
Jó tudni: ha túl hosszúnak találja a folyamatot, a méréseket félbeszakíthatja. A rendszer megőrzi a teljesítéseket, az elvégzett feladatok eredményeit, így később visszatérhet és onnan folytathatja ahol abbahagyta. A folyamatban lévő méréseket a kompetenciamérés főoldalán találja.
Képzéstervezés
Mi a különbség a képzés tervezés és a képzési eseményre jelentkezés között?
A képzés tervezés során -a tisztviselő vagy a képzési referens által – kiválasztott képzés a tervezési folyamat részeként bekerül a tisztviselő egyéni képzési tervébe. Ez követően nyílik lehetőségünk arra, hogy a képzésre jelentkezni tudjunk. Jelentkezni a Probono rendszerben meghirdetett képzési eseményekre lehet.
Honnan tudom, hogy készült-e számomra egyéni képzési terv?
A Probono rendszerbe történő belépést követően az Új Probono felület Tanulás menüpontjában a Képzéstervezés almenüre kattintva az oldal felső harmadában látható az egyéni továbbképzési terv készültsége %-ban kifejezve. Az oldalon lejjebb görgetve a programterv elemei is megtekinthetők: program címe, közszolgálati vagy belső továbbképzés, megvalósítás módja, a program státusza.
Ugyanaz a képzés többször is szerepelhet-e egy adott éven belül a képzési tervemben?
Ha egy képzési programot már elvégeztem (sikeresen teljesítettem) az adott évben, ugyanabban az évben még egyszer nincs lehetőség ugyanazt felvenni az egyéni képzési tervembe. Egy adott éven belül csak abban az esetben szerepelhet egy képzés kétszer a programtervben, ha azt első alkalommal nem sikerült teljesítenem. Sikertelen teljesítés esetén, a sikertelen kurzus lezárását követően a program ismételten betervezhető.
Ugyanazt a képzést két egymást követő évben is elvégezhetem?
Igen, ugyanazt a képzést két egymást követő évben is el lehet végezni, ha szerepel a program a hatályos programkínálatban és az egyéni képzési tervemben.
Képzésre jelentkezés
Honnan értesülök arról, ha egy képzés elérhető a Probonoban?
A képzési események meghirdetéséről a rendszer minden felhasználót e-mail üzenetben értesít, amennyiben a meghirdetés idejében a képzés már szerepel a tisztviselő egyéni képzési tervében. Amennyiben egyéni tervünkben még nem szerepelt a képzési program annak meghirdetésekor, úgy a meghirdetett kurzusokról a jelentkezési folyamat során tájékozódhatunk.
Hol tudok jelentkezni a meghirdetett képzési időpontra?
Meghirdetett képzési időpontra jelentkezni a Classic oldalon és az új Probono felületén is lehetséges: a Classic felületen a „Képzések megvalósítása/Képzésre jelentkezés” menüpontban, az Új Probono felületen pedig a „Tanulás/Feladatok” menüpontban, a vonatkozó Jelentkezés gomb segítségével. E felületeken tekinthetjük meg, hogy az adott képzés vonatkozásában milyen képzési időpontok/kurzusok kerültek meghirdetésre.
Hogyan tudok jelentkezni a képzési időpontra a Classic oldalon?
A meghirdetett képzési időpontok megtekintésére, valamint jelentkezésre a Probono Classic felületén is lehetőségünk nyílik, ehhez belépést követően a „Képzések megvalósítása / Képzésre jelentkezés” menüpontot szükséges kiválasztani. Az oldalon az érintett képzésnél a „Kérem válasszon oktatási eseményt!” feliratú sorra kattintva legördülő lista formájában láthatjuk a meghirdetett kurzusidőszakokat, ezek közül egyet ki kell választani, majd a Jelentkezés feliratú gombra kell kattintani.
Hogyan tudok jelentkezni a képzési időpontra az új Probono felületen?
Képzési tervünkben szereplő programokhoz kapcsolódó aktuális teendőink listáját a Tanulás menüpont Programok és vizsgák almenüjében, a „Feladatok” menüpontra kattintva érhetjük el. A jelentkezés ezen az oldalon is elvégezhető. A Jelentkezés feliratú gombra kattintva az oldal kilistázza az elérhető és meghirdetett kurzusidőszakokat, ezek közül egyet kell ki kell választani rákattintva az időszakra, majd a Jelentkezés feliratú gombra kattintva rögzíthetjük az időpont-választást.
Hogyan kell jelentkeznem, ha a képzési program több elemből áll?
Ha egy képzési program több elemből áll, úgy minden elemre külön-külön fel kell jelentkeznünk. Ezt úgy kell megtennünk, hogy minden elemhez következetesen ugyanazt a kurzusidőszakot/csoportot kell kiválasztanunk. Az Új Probonoban a programelemekre való jelentkezés elemenként külön-külön „Feladat” formájában jelenik meg, míg a Classic felületen pedig külön-külön soronként.
Honnan tudom, hogy egy képzést meddig kell elvégezem?
A „Tanulás” menüpont „Képzéstervezés” almenüjére kattintva, majd az oldalon legörgetve megtekinthetjük az aktuális évi egyéni tervünkben szereplő képzések listáját. Az itt szereplő képzések címére kattintva megtekinthetjük a képzéshez kapcsolódó információkat. Az egyes programelemek elvégzésére szolgáló kezdő- és záródátum a kérdéses programelem kártyájáról is leolvasható.
A képzési tervünkben szereplő programok kezdő-és záródátumáról a Probono Classic felület „Képzések megvalósítása / Képzésre jelentkezés” menüpontját megnyitva is tájékozódhatunk.
Mi történik, ha lejár a jelentkezési határidő, de jelentkezni szeretnék egy konkrét képzési időpontra?
A legcélszerűbb megoldás ebben az esetben, ha közvetlenül a képzés szervezőjével vesszük fel a kapcsolatot. A képzésszervező elérhetőségei bejelentkezés után, a Classic Probono felületén a „Személyes oldalam/Képzéseim” oldalon, az egyes képzések sorában található „Részletek” gombra kattintva érhetők el.
Hol találom a képzés kapcsolattartójának elérhetőségeit a Classic felületen?
A képzésszervező elérhetőségei bejelentkezés után, a Classic Probono felületén a „Személyes oldalam/Képzéseim” oldalon, az egyes képzések sorában elhelyezett „Részletek” gombra kattintva érhetők el.
Hol találom a képzés kapcsolattartójának elérhetőségeit az Új Probono felületen felületen?
A „Tanulás” menüpont „Képzéstervezés” almenüjére kattintva, majd az oldalon legörgetve megtekinthetjük az aktuális évi egyéni tervünkben szereplő képzések listáját. Az itt szereplő képzések címére kattintva azok aloldalára navigálva tájékozódhatunk a hozzájuk kapcsolódó információkról. Az illetékes kapcsolattartó elérhetőségéről az oldal alsó részében található programelemek kártyájának jobb felső sarkában elhelyezett három pontra kattintva, majd a Több információ feliratot kiválasztva tájékozódhatunk.
Miért nem tudok jelentkezni a zárt csoportba, pedig van szabad férőhely?
A „zárt csoportos” képzés azt jelenti, hogy az adott jelenléti képzés, vagy e-learning módszertanú képzés esetében a kurzus-időszak csak egy adott szervezet tisztviselői számára érhető el, és a szabad férőhelyeket csak az adott szervezet munkatársai tölthetik fel, más szervezet tisztviselője nem tud jelentkezni a zárt csoportos képzésre.
Hogyan tudok lejelentkezni a képzési időpontról, ha mégsem szeretném elvégezni a képzést?
Aktuális jelentkezéseink kezelésére legegyszerűbb módon a Probono Classic felületén, a „Képzések megvalósítása/Képzésre jelentkezés" menüpontban nyílik lehetőségünk. A művelet a vonatkozó sorvégi „Jelentkezés törlése” gombra kattintva végezhető el.
Mi jelent a részteljesítés és mit befolyásol?
Részteljesítésnek tekinthető például az e-learning tananyag megtekintésének elkezdése, vagy az is, ha a tananyagban eltöltöttünk bármennyi időt legyen az akár 1 vagy 2 perc is. Nagyobb mértékű részteljesítésnek tekinthető, ha a tananyag több programelemből áll és ezek részben már teljesítésre kerültek, azaz bármely elem kapcsán sikeres teljesítés rögzült a rendszerben. Jó tudni, hogy utóbbi esetben a képzésről való lejelentkezés már nem lehetséges.
Hogyan tudok átjelentkezni egy másik meghirdetett időpontra?
Aktuális jelentkezéseink kezelésére legegyszerűbb módon a Probono Classic felületén, a „Képzések megvalósítása/Képzésre jelentkezés” menüpontban nyílik lehetőségünk. Előbb a korábbi jelentkezésünk törlését kell végrehajtani a vonatkozó sorvégi „Jelentkezés törlése” gombra kattintva. Ezt követően az elérhető időszakok legördülő listában tekinthetők meg. Az új kurzusidőszak, annak kiválasztását követően a „Jelentkezés” gombra kattintva rögzíthető.
Az Új Probono felületén a „Tanulás” menüpont „Képzéstervezés” almenüjére kattintva, majd az oldalon legörgetve megtekinthetjük az aktuális évi egyéni tervünkben szereplő képzések listáját. Ezen oldalon található képzések címére kattintva azok aloldalára navigálva tájékozódhatunk a hozzájuk kapcsolódó információkról. Átjelentkezésre ezen az oldalon az oldal alsó részében található programelemek kártyájának jobb felső sarkában elhelyezett három pontra kattintva, az Átjelentkezés feliratot kiválasztva nyílik lehetőségünk.
Hol tájékozódhatok a jelentkezési- és lejelentkezési határidőkről a Classic felületen?
E-learning képzések esetén bármikor át lehet jelentkezni egy soron következő kurzusidőszakra, amennyiben az előző kurzusidőszakban nem történt részteljesítés és a képzésszervező nem határozott meg lejelentkezési- és/vagy jelentkezési határidőt a kurzusok vonatkozásában.
A jelenléti képzések esetében a képzési időpontokhoz beállított „Jelentkezési határidő”, illetve a „Lejelentkezési határidő” szabja meg az átjelentkezés korlátait. Ezeket a határidőket a Classic felületen a „Személyes oldalam/Képzéseim” menüpontban a képzéshez rendelt „Részletek” gombra kattintva tudjuk megtekinteni.
Hol tájékozódhatok a jelentkezési- és lejelentkezési határidőkről az új Probono felületen?
A „Tanulás” menüpont „Képzéstervezés” almenüjére kattintva, majd az oldalon legörgetve megtekinthetjük az aktuális évi egyéni tervünkben szereplő képzések listáját. Az itt szereplő képzések címére kattintva azok aloldalára navigálva tájékozódhatunk a hozzájuk kapcsolódó információkról. A kapcsolódó lejelentkezési- és jelentkezési határidőkről az oldal alsó részében található programelemek kártyájának jobb felső sarkában elhelyezett három pontra kattintva, majd a Több információ feliratot kiválasztva tájékozódhatunk a „Személyes oldalam/Képzéseim" oldalon, az egyes képzések sorában elhelyezett „Részletek” gombra kattintva érhetők el.
Közszolgálati e-learning képzések
Mikor tekinthető az e-learninges tananyag teljesítettnek?
A közszolgálati e-learning programok esetében akkor tekinthető teljesítettnek a tananyag, ha a tananyagban szereplő minden egyes leckén hiánytalanul végig haladtunk, azok teljes tartalmát megtekintettük, az összes kapcsolódó feladatot elvégeztük, és minden kattintható elemre rákattintottunk.
Hogyan igazodjak el a tananyagban szereplő feladatok között?
Amennyiben egy tananyag elvégzendő feladatokat is tartalmaz, úgy minden esetben a feladat típusának megfelelő módon szükséges megkísérelni a megoldását.
Például: Többszörös feleletválasztós kérdések esetében fontos, hogy minden helyes megoldás kiválasztásra kerüljön.
A feladatok sikeres teljesítéséről a felület minden esetben visszajelzést ad:
- Sikeres teljesítés esetén a „Jó megoldás, gratulálunk!” felirat olvasható.
- A hiányos, vagy helytelen megoldás rögzítése esetén „A megoldás még nem teljes!” felirat olvasható.
- A helytelen megoldás esetén a „Nem jó megoldás, próbálja újra!” felirat jelenik meg.
A feladatok megválaszolásával mindaddig próbálkoznunk kell, amíg a jó megoldást ki nem választottuk.
Hol tájékozódhatok a megkezdett tananyagban a teljesítésem aktuális állapotáról?
Előrehaladásunkról a tananyag megnyitását követően a tananyagmenüben tájékozódhatunk, ahol a hiánytalanul teljesített tananyagrészek pipa ikonnal kerülnek megjelölésre. A tananyagmenü a tananyag típusától függően vagy a tananyag bal felső sarkában található (négy vízszintes vonalat ábrázoló ikonra kattintva érhető el) vagy a tananyag jobb felső sarkában látható (három vízszintes vonalat ábrázoló ikonra kattintva jelenik meg).
Hol tudom megtekinteni a Probono Classic felületen, hogy a megkezdett képzés melyik elemét végeztem el?
Egyéni tervünkben szereplő képzések egyes programelemeinek teljesítési állapotáról a Probono rendszerbe való bejelentkezést követően a Személyes oldalam/Képzéseim menüpontot kiválasztva tájékozódhatunk.
Hol tudom megtekinteni az Új Probono felületen, hogy a megkezdett képzés melyik elemét végeztem el?
Az Új Probono felület Tanulás menüpontjának Portfólió almenüjét felkeresve azokat a képzéseinket találjuk meg amelyeket már teljesítettünk. A folyamatban lévő képzéseket a Tanulás menüpontban a Programok és vizsgák almenün belül az oldal alsó harmadában található Programok és események rovatban láthatjuk. Az egyes programelemek teljesítési állapotáról a „Foglalkozások” és „Számonkérés” lapfülekre kattintva tájékozódhatunk.
Kihez fordulhatok a tananyaggal kapcsolatos kérdéseimmel?
Amennyiben a tananyag elvégzése során elakad a teljesítéssel, keresse bizalommal Ügyfélszolgálati Osztályunkat a tovabbkepzes@uni-nke.hu címen.
Hogyan tudom elindítani az e-learninges tananyagot a Probono Classic oldalról?
Az aktuális évi egyéni képzési tervünkben szereplő képzések listáját a Probono Classic felület „Személyes oldalam” menüpontjának „Képzéseim” almenüjére kattintva tekinthetjük meg. Az egyes programelemek indítására a vonatkozó „tananyag” és „vizsga” feliratokra kattintva nyílik lehetőségünk.
Hogyan tudom elindítani az e-learninges tananyagot az Új Probono oldalról?
A közszolgálati képzésekhez kapcsolódó e-learning tananyagok indítására a jelentkezést követően az Új Probono felület Tanulás menüpontját kiválasztva, a Feladatok listájában található vonatkozó „Indítás” feliratú gombra kattintva nyílik lehetőségünk. A program elindítható a Tanulás menüpontban Programok és vizsgák almenün belül az oldal alsó harmadában található Programok és események rovatból is, a program címét tartalmazó kártya alatt látható „Indítás” gomb segítségével.
Mennyi időm van a tananyag teljesítésére?
Az egyes e-learning programelemek teljesítésének vonatkozásában meghatározott határidőkről legelőször a képzésre jelentkezéskor tájékozódhatunk, mely során a kezdő- és végdátumokkal jelölt intervallumok között választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelőt. A lényeg, hogy az ott jelölt végdátumig történjen meg a képzés teljesítése.
Mi történik, ha letelik a teljesítésre meghatározott idő és a tananyagon nem értem végig?
A képzés teljesítése ebben az esetben sikertelennek minősül.
Nem sikerült az e-learninges képzést záró vizsgaelem teljesítése, mit tehetek?
A képzés teljesítése ebben az esetben sikertelennek minősül.
Hány százaléktól sikeres az e-learning vizsgaelem teljesítése?
A vizsga abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha a rögzített válaszok legalább 60 százalékára helyes választ adtunk.
Hányszor ismételhetem meg az e-learninges vizsgát?
Az e-learninges vizsgaelem teljesítése összesen három alkalommal kísérelhető meg.
Kinek tudom jelezni, ha az e-learninges tananyagban tartalmi, vagy technikai hibát észlelek?
Amennyiben a tananyagban tartalmi, vagy technikai hibát tapasztal, keresse bizalommal Ügyfélszolgálati Osztályunkat a tovabbkepzes@uni-nke.hu címen.
Belső képzések
Nem érem el a belső képzés tananyagát, mit tehetek?
A belső képzések tananyagait a programtulajdonos hivatalok munkatársai kezelik a Probono rendszerben. Amennyiben nem éri el a tananyagot, az illetékes képzésszervezőt kell keresnie. A képzésszervező elérhetőségeit a Classic Probono felületén a Személyes oldalam/Képzéseim oldalon a képzés sorában a Részletek feliratra kattintva találhatja meg.
Belső képzésen vettem részt, de nem íródott jóvá a teljesítés. Mi a teendőm?
A belső képzések eredményeit a programtulajdonos hivatal képzésszervező munkatársai rögzítik a Probono rendszerben. Amennyiben hiányosságot tapasztal a rögzítés kapcsán, az illetékes képzésszervezőt kell keresni. A képzésszervező elérhetőségeit a Classic Probono felületén a Személyes oldalam/Képzéseim oldalon a képzés sorában a Részletek feliratra kattintva találhatja meg.
A belső képzés pontszáma csak részben került beszámításra a teljesített pontjaimba. Mi ennek az oka?
A belső képzések pontszámai nem teljes egészében kerülnek beszámításra a teljesített továbbképzési pontokban. Attól függően, hogy a munkáltató hivatal melyik Kormányrendelet hatálya alá tartozik 25% illetve 50% a belső pontszámok jóváírásának az aránya.
A közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. (IX. 28.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó szervek esetében a belső képzések pontszámainak 25%-a számítható be a továbbképzési kötelezettség teljesítésébe.
A közigazgatási vezetőképzésről szóló 338/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó szervek esetében a tárgyévi továbbképzési kötelezettség legfeljebb 50%-a teljesíthető belső továbbképzéssel.
A fővárosi és vármegyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 568/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó szervek esetében a belső képzések pontszámainak 25%-a számítható be a továbbképzési kötelezettség teljesítésébe.
A különleges jogállású szervekről és az általuk foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2019.évi CVII. törvény hatálya alá tartozó szervek esetében a tárgyévi továbbképzési kötelezettség legfeljebb 50%-a teljesíthető belső továbbképzéssel.
Nem tudok részt venni a belső képzésen, kinek jelezzem?
A jelenléti képzésről való távolmaradást a programtulajdonos hivatal képzésszervező munkatársa felé kell jelezni. A képzésszervező elérhetőségét a Classic Probono felületén a Személyes oldalam/Képzéseim oldalon a képzés sorában a Részletek feliratra kattintva találhatja meg.
Teljesített képzésekhez kapcsolódó információk megtekintése a Probono felületen
Hol találom meg a Classic felületen, hogy melyik képzést végeztem el?
A Classic felületen a Személyes oldalam alatt található Képzéseim menüpontban érhető el azoknak a képzések teljes listája, amelyek a képzési tervünkben szerepelnek. Az alapbeállítás szerint a tárgyévet mutatja az oldal, de az oldal tetején található Képzések éve felirat mellett található legördülő menü segítségével az év megváltoztatható vagy kilistázható minden év teljesítése.
Hol találom meg az Új Probono felületen, hogy melyik képzést végeztem el?
A Tanulás menüpont egyik alpontja a Portfolió. Ezen belül a Tanulmányi eredményeim rovatban találhatóak a már teljesített, illetve a korábbi években elvégzett képzések.
Mivel tudom igazolni a munkáltatóm felé, hogy elvégeztem egy képzést?
A képzés sikeres teljesítését követően a Probono rendszer tanúsítványt generál, amely Pdf formátumban tölthető le a rendszerből. A képzés sikeres teljesítése a tanúsítvánnyal igazolható a munkáltató felé.
Hol tudom letölteni a Classic felületen a tanúsítványt?
A Classic felületen a Személyes oldalam alatt található Képzéseim menüpontban érhető el a képzések listája, ahol a teljesítést követően az adott képzés sorának a végén található ikonra kattintva tölthető le a tanúsítvány.
Hol tudom letölteni az Új Probono felületen a tanúsítványt?
A képzésekhez tartozó tanúsítványok a Tanulás menüpont Portfolió alpontja Tanulmányi eredményeim rovatban tölthetőek le. A képzés legfontosabb adatait tartalmazó kártyán szereplő Tanúsítvány feliratra kattintva töltődik le a Pdf.
Mit tegyek, ha nem tudom letölteni a tanúsítványt?
A letöltésnek több akadálya is lehet.
Még nem készült el a dokumentum. A tanúsítvány csak a képzés sikeres teljesítését követő 24 óra elteltével válik elérhetővé, ezt megelőzően az Új Probono felületen ugyan látható a Tanúsítvány felirat, de a kattintást követően még nem töltődik le Pdf, a Classic Probono felületen pedig ekkor még nem jelenik meg a letöltéshez szükséges ikon.
A letöltést akadályozhatja nem megfelelő böngésző használata is. A Probono rendszer használatához a Google Chrome böngésző használata ajánlott.
Ha több mint 24 órája teljesült a képzés és a böngésző is megfelelő, és nem tölthető le a tanúsítvány, akkor javasoljuk, hogy keresse meg az Ügyfélszolgálati Osztályunkat.
Mit tegyek, ha a tanúsítványon hibás adatok szerepelnek?
A tanúsítványra a Probono rendszerben rögzített személyes adatok kerülnek, így első lépésként a rendszerben tárolt adatokat szükséges javítani. A személyes adatok kijavítására egyénileg is lehetőségünk nyílik, például a Profil szerkesztése menüpontot felkeresve. Az adatok javítását követően a képzési referensnek, vagy a tisztviselőnek az Ügyfélszolgálati Osztály felé jelezni szükséges annak tényét, hogy a tanúsítványon hibás adatok szerepelnek. Az Ügyfélszolgálati Osztály ezt követően intézkedik a tanúsítvány visszavonásáról és 24 óra elteltével elérhetővé válik az új tanúsítvány.
Elvégeztem a képzést sikeresen. Mikor tudom letölteni a tanúsítványt?
A képzés sikeres teljesítését követően 24 óra elteltével tudom letölteni a Probono felületről a tanúsítványt.
Meddig tudom letölteni a felületről a tanúsítványt?
Az elvégzett képzésekről készült tanúsítványok folyamatosan rendelkezésre állnak és letölthetőek a Probono rendszerből mindaddig, amíg a felhasználó nem kéri a fiókja megszüntetését (törlését).
Hányszor tudom letölteni a felületről a tanúsítványt?
A tanúsítványok korlátlan alkalommal letölthetők a Probono rendszerből.
Megtekintettem az e-learninges tananyagot, miért nem kaptam meg a tanúsítványt?
A tanúsítvány a képzés sikeres teljesítését követő 24 óra elteltével tölthető le a Probono rendszerből.
Ha több mint egy napja hiánytalanul teljesült a képzés és továbbra sem érhető el a tanúsítvány akkor a problémát az Ügyfélszolgálati Osztály felé kell jelezni e-mailben a tovabbkepzes@uni-nke.hu címen.
Hol tudom megtekinteni, hogy hány pontot szereztem az adott évben?
A pontokról áttekintést nyújt az Új Probono Tanulás menüpontjában található Portfólió aloldal, a Classic Probono felületen pedig a Személyes oldalam alatt található Képzéseim menüpontban található meg ez az információ.
Ha elvégeztem egy képzést, mikor kapom meg a teljesítésért járó tanulmányi pontot?
A tanulmányi pontok jóváírása eltérő képzés típusonként.
Az e-learning képzések teljesítését követően a pontok jóváírása néhány percen belül megtörténik.
A jelenléti képzések esetében a képzésszervező feladata a képzést követő 2 munkanapon belül a jelenlét rögzítése a Probono felületen. A pontok jóváírása a jelenlét rögzítését követően történik.
A blended learning módszertanú képzések esetében a képzés sikeres teljesítésének feltétele a jelenléti képzési részen való részvétel és az e-learning programelem(ek) teljesítése. A tanulmányi pont jóváírása ezért a jelenléti képzési részen való részvétel igazolása és az e-learning programelem(ek) teljesítését követően történik.
Elektronikus információbiztonsági képzések
Hol találhatok információt az elektronikus információbiztonsági képzésekről?
Az elektronikus információbiztonsági képzésekkel kapcsolatban a https://eib.uni-nke.hu/ oldalon tájékozódhatunk.
Szakirányú továbbképzések
Hol tájékozódhatok a szakirányú továbbképzési szakokkal kapcsolatban?
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatási Továbbképzési Intézete által kínált szakirányú továbbképzési szakokkal kapcsolatban Intézetünk honlapján, a „Szakirányú Továbbképzések” menüpontban tájékozódhatunk.
Nem találta meg a megfelelő választ?
Látogasson el az ügyfélszolgálati oldalunkra, ahol további tájékoztatókat, útmutatókat, hasznos információkat olvashat, vagy keressen minket az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: tovabbkepzes@uni-nke.hu
Telefon: 06 (1) 432-9030 (telefonok fogadása: hétfőtől csütörtökig 9:00-12:00 és 13:00-16:00, pénteken 9:00-12:00 óra között).