NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Közigazgatási Továbbképzési Intézet

Nyelvi-közérthetőségi képzés – Fogalmazzunk úgy, hogy az ügyfelek megértsék!

A közigazgatás nyelvhasználatának címzettjei nagyrészt az állampolgárok, akik pedig a köznyelvet használják.

A fővárosi és vármegyei kormányhivatalok, járási hivatalok az állampolgárok hivatalos, közigazgatási ügyintézésének elsődleges szerveiként évente több millió hatósági döntést hoznak és mintegy 36 ezer tisztviselőt foglalkoztatnak, ezért a tisztviselők nyelvi-közérthetőségi képzése hiánypótló fontosságú. Hiszen a közérthetőség hiánya nemcsak a jogi és hivatali szövegek megértését és a joghoz való hozzáférést akadályozza, hanem gátolja a jogszabályok betartásának, a jogi eljárások céljának megvalósulását is.

A fentiek szem előtt tartásával e-tananyagunk a hivatali, „hatósági” nyelvezet közérthetővé tételére fókuszál, gyakorlati útmutatásokkal segítve a tisztviselőket az ügyfelekkel való írásbeli kommunikációjukban – a hivatali levelezésben, illetve a hatósági eljárás során –, hogy a szakszerűség mellett a közérthetőség szempontjait is érvényesíteni tudják.

Az attitűdformáló képzés a hivatali kommunikáció közérthetőségének jelentőségére, az ügyintézés hatékonyságának növelésében és az ügyfélbarát hivatali működés biztosításában betöltött szerepére kívánja ráirányítani a résztvevők figyelmét.

A „Nyelvi-közérthetőségi képzés kormányhivatalok munkatársai számára – Fogalmazzunk úgy, hogy az ügyfelek megértsék!” c. közszolgálati továbbképzési program a PN-0922-2407-MSszámon található meg képzési kínálatunkban.