NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Közigazgatási Továbbképzési Intézet

Módszertani megújulás hatásai az e-learning képzések esetében

Az e-learning módszertan által kínált „szabadság” iránti igény a közszolgálati továbbképzési rendszer számadataiban is megmutatkozik évről évre. A tisztviselői egyéni képzési tervekben átlagosan három képzési program található egy-egy továbbképzési év viszonylatában, amelyből legalább kettő e-learning módszertanon alapul.  A siker egyik titka vélhetően a képzési módszertanban rejlik azáltal, hogy e módszertan igazodik leginkább az egyén tanulási szokásaihoz, aki a képzést saját időbeosztásához igazítva, bárhol és bármikor elvégezheti, pont akkor amikor számára a leginkább megfelelő. A siker másik titkát pedig az érdekes és értékes ismereteket nyújtó naprakész tananyagok jelentik, amely a Közigazgatási Továbbképzési Intézet által végzett rendszeres fejlesztéseknek köszönhető. Az Intézet folyamatosan törekszik arra, hogy az általa fejlesztett e-learninges képzési programok mind tartalmukban mind pedig felépítésükben folyamatosan megújuljanak. Ennek köszönhetően napjainkra az e-learninges képzések nagy része már nem vizsgával zárul, hanem a tananyagba integrált önellenőrző kérdésekkel méri a tudást elsajátítását.  Említést érdemel még, hogy napjainkra a képzések jelentős része egyszerűsödött (több elemű képzések egy eleművé kerültek átalakításra), kivéve néhány olyan témát, ahol annak összetettsége továbbra is igényli a több elem használatát. Ezeknél a képzéseknél az elméleti és vizsgaelem között egy gyakorlati feladatsor is helyet kapott. Átalakításra kerültek az e-learningeket lezáró vizsgák is: a vizsgakérdések jelentős része is átformálódott, a lexikális tudást ellenőrző kérdések helyett elgondolkodtató kérdések vették át a főszerepet, így a tanult ismereteket már a vizsga során alkalmaznia kell a résztvevőnek.

Reméljük, hogy e kis kitekintés után Ön is kedvet kap arra, hogy megtekintse képzési kínálatunkat.  Vannak még szabad helyeink, így várjuk Önt képzéseinken akár 2023-ban is!