A Miniszterelnöki Kormányiroda közigazgatási államtitkára gyakorolja a belügyminiszter által ellátott közszolgálati továbbképzésekkel és közigazgatási vizsgákkal összefüggő feladatokat- és hatásköröket.
A Magyar Közlöny 2022. évi 108. számában kihirdetett, az egyes személyügyi tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 243/2022. (VII. 4.) Korm. rendelet értelmében, 2022. július 5-től a közszolgálati életpálya kidolgozásáért felelős miniszter feladatait és hatásköreit a személyügyi központ vezetője, a Miniszterelnöki Kormányiroda közigazgatási államtitkára látja el.
A személyügyi központ vezetője feladatkörének ellátása során:
- irányítja fővárosi és megyei kormányhivatalokat és az NKE-t a közigazgatási szakvizsgaszervezéssel összefüggő a feladatainak végrehajtása esetében;
- ellátja a közigazgatási, valamint az ügykezelői alapvizsga rendszer felügyeletét;
- biztosítja a köztisztviselők továbbképzésének ágazati irányítását és felügyeletét;
- ellátja a központi kormányzati igazgatási szervek kormánytisztviselőinek, köztisztviselők továbbképzésének, vezetőképzésének ágazati irányításával összefüggő feladatokat.
A Rendelet alapján az OKV titkársági feladatait a személyügyi központ látja el, az OKV titkára a Miniszterelnöki Kormányiroda állományába tartozó kormánytisztviselők közül kerül kinevezésre.
A Rendelet a területi kormányzati igazgatási szervek kormánytisztviselőinek képzését, továbbképzését, vezetőképzését érintő ágazati irányítási jogköröket nem módosította, azokat továbbra is a Miniszterelnökséget vezető miniszter gyakorolja.