NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Közigazgatási Továbbképzési Intézet

A világ komplexitásának megértése örök feladat

Átvették oklevelüket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Közigazgatási Továbbképzési Intézet (KTI) szakirányú továbbképzési szakjain oklevelet szerzett végzős hallgatói.

A Közigazgatási Továbbképzési Intézetben a 2020/2021-es tanév tavaszi szemeszterében 16 szakirányú továbbképzési szakon összesen 337 hallgató vehette kézbe végzettségét igazoló oklevelét.

Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora ünnepi beszédében a végzett hallgatók iránti tiszteletét fejezte ki, utalva arra, hogy ők már felnőtt korukban, jellemzően munkavégzés és családfenntartás mellett vállalták a továbbtanulást. „Bízzunk be, hogy az itt töltött idő arra is alkalmat teremtett, hogy szakmai és baráti kapcsolataikat formálják” – hangsúlyozta. A rektor hozzátette: a szakmai közösségépítés is kiemelt szerepet játszik a továbbképzések esetében, ugyanakkor tudja, hogy egy évnyi képzés rövid idő ahhoz, hogy a hallgatók mélyebben megismerhessék a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet, de arra kérte őket, hogy a jövőben is támogassák az intézmény előrehaladását. Koltay András útravalóként úgy fogalmazott: „Önök tudják, hogy megérezni és megérteni valamit a világból, annak komplexitásából, és megtalálni benne a helyüket soha nem lezárható feladat.”

Uzsák Katalin, Miniszterelnökség területi közigazgatásáért felelős helyettes államtitkára köszöntőjében hangsúlyozta: a szolgáltató és ügyfélbarát közigazgatás egyik alappillére a jól képzett apparátus, valamint kitért arra is, hogy a versenyképes közigazgatás alapvető tényezője a versenyképes államnak, mely megteremtésében „komoly mérföldkő volt a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2012-es megalapítása.”

Ezt követően az oklevél-kibocsátó ünnepségen Farkas Erzsébet hegedűművész előadását hallhatták a jelenlévők, majd Kis Norbert, fejlesztésért felelős rektorhelyettes szólt az elismerés és a dicsőség jelentőségéről, melyet legfőképp agyunk folyamatos, csodálatos működésének is köszönhetünk. Az fejlesztési rektorhelyettes hangsúlyozta azt is, hogy a tanulás segítségével felkészülhetünk a jövő kihívásaira, például „a 21. század harmadik évtizedében a mesterséges intelligencia számára épített digitalizáció várható és kiszámíthatatlan történéseire”. Azok a „próféciák, amelyek azt vetítik előre, hogy ez az intelligencia nemcsak megfigyelni, hanem ellenőrizni is fog minket, sőt uralni az életünket” már most is tapasztaljuk. Kis Norbert záróbeszédében kiemelte, a jövőre nézve igazi veszélyben a valódi emberi kapcsolatok megőrzése van, melyen az emberi tudás átadását értjük, az emberi közösségeket, az emberi munka értékteremtő erejét. Ebből adódóan a kihívás az emberi munka s az értékteremtés távolodásából ered, ezért őrizni kell az olyan fórumokat, ahol valódi tudásátadás zajlik, mint például a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet.
Az elmúlt évek folyamatosan zajló fejlesztéseinek köszönhetően a képzési paletta kiszélesedett, az új képzések mellett pedig a korábban létesített szakok is folyamatosan megújulnak. Mindez egyrészt az óraszámok és a kreditértékek átstrukturálásában, másrészt a tantárgyi tematikák és az egyes tantárgyakhoz tartozó tananyagok aktualizálásában valósul meg.

A szakirányú továbbképzési szakok célja, hogy a hallgatók bizonyos szűkebb közszolgálati területeken széles horizontú, multidiszciplináris, elmélyült ismereteket szerezzenek. A szakirányú továbbképzés az alap- vagy mesterfokozatot követően a már megszerzett végzettségre és meghatározott szakképzettségre épülő, újabb végzettséget nem adó képzés, amely speciális szakirányú szakképzettséget tanúsító oklevél kiadásával zárul. A szakirányú továbbképzési szakok két vagy három féléves, levelező munkarend szerint szervezett képzések.

A július 9-i oklevél-kibocsátó ünnepségről készült felvételünket ITT tudják megtekinteni.

 

Szöveg: Pap Melinda

Fotó: Szilágyi Dénes